Ko kartel postavlja cene: Madžarski terminal v Trstu le malo dražji od prenove železniške postaje v Jesenicah

Datum:

V Sloveniji smo od začetka vladavine Goloba priča več močno preplačanim projektom na področju infrastrukture. Trenutna vlada je odprla prosto pot gradbenim kartelom, ki si polnijo žepe na račun slovenskih davkoplačevalcev.  Primer iz naše soseske pa nam daje jasno vedeti, kako zaskrbljujoče je stanje doma.

Prenovitev železniške postaje na Jesenicah, ki jo prenavlja podjetje Riko, bo Slovence stala kar 170 milijonov evrov, čeprav naj bi bila sprva vrednost 81 milijonov evrov, zatem pa 126 milijonov skupaj z davkom. V Novi Gorici pa je prenovitev železniške postaje stala davkoplačevalce 61 milijonov evrov.

Medtem ko se v Sloveniji mečejo takšni zneski le v prenove postaj, se v Trstu za 200 milijonov evrov gradi celoten terminal na tržaškem pristanišču. V Sloveniji torej prenavljamo železniške postaje za 170 milijonov, medtem ko Madžari gradijo le streljaj od naše meje celoten terminal za znesek, višji le za trideset milijonov.

Madžari za 200 milijonov gradijo svoj terminal v tržaškem pristanišču

Madžari bodo v Trstu zgradili svoj terminal na najbolj južnem delu tržaškega pristanišča. Terminal, ki naj bi bil končan najkasneje do leta 2028, bo ojačal madžarsko vlogo znotraj svetovnih dobavnih verig in povečal njeno učinkovitost v gospodarstvu. Obe vladi, madžarska in italijanska, sta investirali v projekt, Italija pa bo sredstva namenila tudi za izboljšanje pristopa do pristanišča in za širitev njegove infrastrukture. Dolgo pričakovana faza gradnje madžarskega terminala v tržaškem pristanišču se je začela 20. februarja. V četrtek so italijanski in madžarski predstavniki obiskali gradbišče, kjer so se pričela dela. 32-hektarski terminal, ki bi lahko postal dejaven v že dveh letih, predstavlja novi mejnik v madžarskih prizadevanjih za neposredni dostop do pomorskih trgovskih poti. Prva stopnja del vključuje izgradnjo velikega dela morskega zidu in 50.000 kubičnih metrov temeljev na območju, ki je v lasti madžarske vlade.

Namestnik italijanskega ministra za infrastrukturo Edoardo Rixi, ki se je z namestnikom madžarskega ministra za trgovino in zunanje zadeve Leventom Magyarjem udeležil začetka gradnje, je dejal, da gre za simbol mednarodnega sodelovanja: “Ta iniciativa ne bo le omogočila Madžarski, eni glavnih izvoznic v EU, direktnega dostopa do Sredozemlja, temveč bo utrdila tudi italijanske trgovske povezave s srednjo in vzhodno Evropo”. Prav tako bo novi pristaniščni terminal ojačal strateško pozicijo Trsta kot logističnega središča.

Zaključek prenove železniške postaje Nova Gorica (Foto: STA)

Pogoji prilagojeni za določena podjetja na račun davkoplačevalcev

Medtem ko se v Trstu za 200 milijonov gradi terminal in logistični center na 32 hektarjih, se v Sloveniji prenavlja železniška postaja za 170 milijonov evrov. Za podražitve železniških infrastrukturnih projektov naj bi bila najbolj “zaslužna” ministrica Alenka Bratušek. Razpisi naj bi bili nalašč pripravljeni za točno določene družbe. Ker se tako oblikujejo razpisni pogoji, pa v Sloveniji ni prostora za konkurenco, kot smo že poročali – TUKAJ.

A. S.

Sorodno

Zadnji prispevki

Golobova fiskalna iluzija: Delež dolga v BDP res pada, a absolutni dolg narašča

Premier Robert Golob je v državnem zboru v povedal,...

Trump in Putin na pogovorih: Možnosti za konec vojne v Ukrajini

Ameriški predsednik Donald Trump se bo v torek pogovarjal...

Podjetje, ki se je znašlo sredi afere Spirit, sprožilo upravni spor

Podjetje VonPharma SI, ki se je na začetku leta...