Svet RTV želi za vsako ceno rešiti ustvarjalko javnega mnenja

Datum:

V sosednji Hrvaški imajo prav poseben izraz za posameznike, ki se bogato napajajo na javnih sredstvih. Pravijo jim uhljebi (hljeb je kruh op. a.). V Sloveniji se je uveljavil podoben izraz – piškotarji. Gre za tiste vplivneže na politični levici, ki za majhne nagrade opravljajo veliko delo krojenja javnega mnenja. A za Janjo Božič Marolt bi se bolje prilegal izraz “uhljeb”. Nagrade, ki jih je do sedaj prejela omenjena, niso v rangu piškotov, temveč celega bogastva, njena usluga pa tako pomembna, da jo je že na konstitutivni seji Sveta RTV moral reševati šef vseh nevladnikov in novopečeni predsednik Sveta RTV Goran Forbici. 

Svet RTV je na prvi konstitutivni seji v okviru sedme točke dnevnega reda sprejel sklep, da naj vodstvo javnega zavoda razveljavi razpis za ponudnika storitve merjenja gledanosti, poslušanosti in branosti za naslednjih 5 let. Svet RTV je namreč prepričan, da razpis ne spada v okvir “tekočih poslov”. V resnici gre za reševanje Janje Božič Marolt, delne lastnice družbe AGB Nielsen, ki tovrstne storitve trenutno opravlja za RTV, slovenski javnosti pa bolj znane kot lastnice Mediane. Mediana je ena izmed ključnih družb za merjenje in ustvarjanje javnega mnenja. V sodelovanju z dominantnimi mediji namreč pomaga inštalirati vsakokratni “novi” obraz iz levoliberalnih krogov.

Požar poroča, da naj bi bil uradni razlog, poleg tega, da ne gre za “tekoči posel”, tudi to, da je projekt predrag. Glede “tekočega posla” raziskovalni novinar pojasnjuje, da je mnenje spisalo ministrstvo za kulturo, ki pa na noben način ni pristojno za tolmačenje poslovanja RTV. Odgovornost za to je zasidrana v vodstvu RTV. Ovrže tudi tezo, da je skupna vrednost naročila za naslednjih pet let, ki znaša 5 milijonov evrov (če bi se odločili za celotno zamenjavo sistema merjenja gledanosti, poslušanosti in branosti), predraga. To naj bi bilo sicer malo verjetno. Novi svetniki javnosti ne povedo, ali pa ne vedo (kot je priznal svetnik Troha, je Svet RTV kot tudi on sam zmeden), da je trenutni sistem merjenja metodološko izrazito pomanjkljiv in posledično ne podaja relevantnih podatkov o gledanosti, RTV pa za takšne podatke plačuje 600 tisoč evrov na leto.

Novi Programski svet RTV si še naprej želi anket Mediane. (Foto: STA)

Metodološke pomanjkljivosti se kar vrstijo. Meritve gledanosti potekajo na podlagi podatkov, ki jih zagotavljajo t. i. telemetri, merilci gledanosti, ki so nameščeni v gospodinjstvih. Teh je po Sloveniji trenutno 450 – gre za izrazito majhen vzorec, ki ne omogoča korektnih zaključkov o navadah in vedenju prebivalcev Slovenije. Raziskave hkrati ne merijo gledanosti preko pametnih naprav, niti gledanosti programov televizij, ki so bili ogledani “z zamikom”.

Nova raziskava bi povečala vzorec na 750 telemetrov, plus dodatnih 500 za merjenje gledanosti na pametnih napravah.

Reševanje vojakinje Božič Marolt
A resnični razlogi za nujno razveljavitev razpisa se pokaže z razkritjem denarnih tokov in lastniških struktur. Trenutne meritve gledanosti namreč opravlja monopolist AGB Nielsen. Janja Božič Marolt je 21-odstotna lastnica družbe. Na leto zabeležijo nekaj manj kot milijon evrov dobička. Uradni podizvajalec AGB Nielsen za meritve gledanosti je družba Mediana, katere 100-odstotna lastnica je ponovno Janja Božič Marolt. Z javno RTV ima sklenjena še dva posla, za Radio Slovenija opravlja t. i. radiometrijo in raziskavo Target Group Index, poroča Požareport.

AGB Nielsen je doslej prejel več kot 11 milijonov javnih sredstev, večji del z naslova javne RTV. Po Erarju celotni znesek znaša 11.414.134,73 EUR.

Vir: ERAR

Mediana je doslej z naslova javnih sredstev prejela več kot dva milijona javnih sredstev, večji del prav tako z naslovna javne RTV. Točen znesek je 2.108.524,78 EUR.

Vir: ERAR

Novi obrazi, nepisani dogovori in korupcija
Mediana in njena lastnica pa je javnosti, poleg tega, da je dodobra “uhlebljena” v javne inštitucije, prednostno javno RTV, znana po temeljni uslugi, ki jo opravlja za politična ozadja. To je sodelovanje v vsakokratni inštalaciji “novih obrazov”. V mesecih pred napovedanimi državnozborskimi volitvami se v dominantnih medijih začne pojavljati ime novega izbranca tranzicijske levice. Najprej v obliki političnih komentarjev, usmerjenih skoraj izključno zoper SDS. Nato ga znani novinarji aktivisti začnejo predstavljati kot potencialnega novega premierja. Najprej v kolumnah, nato v člankih. Sledijo meritve javnega mnenja. Mediana postreže z “objektivnimi raziskavami”, ki zabeležijo rastočo priljubljenost kandidata med volivci. Mediji raziskavo povzamejo. Čez čas kandidat X najavi svojo kandidaturo. Sledi nova raziskava Mediane, ki beleži skokovito rast priljubljenosti.

Medijska anketarska akcija se začne spreminjati v tednih pred volitvami. Če so v mesecih pred volitvami javno mnenje predvsem ustvarjali, ga sedaj morajo tudi malo meriti. Če bi se rezultat volitev hudo razlikoval od njihovih meritev, bi njihov ugled pretirano trpel, Mediana pa na naslednjih volitvah ne bi bila več kredibilen partner pri ustvarjanju javnega mnenja. Opisanega ne boste našli v nobeni pogodbi. Javno priznanje očitnega bi bila namreč “smrtna obsodba” za nove obraze, raziskovalce javnega mnenja, da, tudi za Božič Maroltovo, katere ugled bi strmoglavil, kot strmoglavi popularnost novih obrazov dve leti po volitvah.

Tako se medijsko-anketarski kolovrat obrne. Usluge jim prej ali slej poplačamo davkoplačevalci. Več TUKAJ.

Na dogajanje v javni hiši RTV pa se je odzval tudi vodja opozicije. Na dogajanje je opozoril KPK kot Policijo. Se bodo lotili primera?

Gal Kovač

Sorodno

Zadnji prispevki

Janez Janša: Brez hrane ni življenja

In brez kmeta in kmetijstva ni hrane. Hrana je...

Pravi kapitalist in veleposestnik: Od kod Sajovicu takšno premoženje?

Borut Sajovic, bodoči obrambni minister, je vzbudil pozornost javnosti...

Podgoršek o pomembnosti volitev v KGZS: Kmetom je treba dati medaljo, ne pa dodatne obdavčitve

"Pozivam vse kmetice, vse kmete, pojdite na volišče, dajte...