fbpx

Norčevanje iz pravne države: Več kot 60 medijev v lovkah enega tajkuna

Tajkun Martin Odlazek, ki monopolizira slovenski medijski prostor. (Foto: STA / montaža Demokracija)

Čeprav medijski zakon v Sloveniji prepoveduje združevanje dejavnosti tiska, radia in televizije, je Martin Odlazek skupaj s svojo družino in ostalimi izdajatelji spletel enormno medijsko mrežo, saj bi bilo izdajanje vseh medijev pod enim medijskim podjetjem nezakonito. Tako imenovana skupina Media 24 je prisotna na vseh omenjenih področjih, saj izdaja več kot 60 različnih medijev: revije, časopise, radijske postaje, spletna mesta in eno televizijo.  

Razlog za ustvarjanje tako kompleksne lastniške strukture je več kot očitno izigravanje medijske zakonodaje, na to kaže eno izmed dejstev, da imajo vsi lastniki do 20-odstotni lastniški delež, kar pomeni, da kopičenje medijskega lastništva ni bilo potrebno prijaviti pri ministrstvu za kulturo. To je zapisano v zastareli in nedorečeni medijski zakonodaji, prav tako pa tukaj očitno svojega dela ne opravljata niti ministrstvo za kulturo in agencija za varstvo konkurence, ki sta glavna regulatorja, da do takih stvari ne prihaja.

Kot smo že poročali, je skupina Media24 zrasla iz Salomonovega oglasnika, ki je kmalu po osamosvojitvi veljal kot ključna platforma za izmenjavo blaga in dobrin. Salomon še vedno obstaja, Odlazek in njegovih sedem otrok pa ga obvladuje prek Eurofita, ki je prav tako v Odlazkovi lasti. Poleg medijev Martin Odlazek pokriva tudi področje tiska, distribucije ter zbiranje in predelavo odpadkov. Odlazek, njegova družina in njegovi partnerji so spletli ogromno hobotnico, katere lovke segajo daleč. Poleg medijskega izigravanja pa je Odlazek poskušal in uspeval tudi pri izigravanju poslov z nepremičninami, kmetijskih subvencij in podobnih zadev.

Štirje stebri skupine Media 24
Skupina Media 24 sestoji iz 4 stebrov, prvi je radijski, saj je Salomon tudi največji posamični (tretjinski) lastnik podjetja RGL, ki predstavlja radijski steber v skupini Media24. RGL ima pod sabo ključne znamke, kot so: Aktual, Veseljak, RGL in Salomon. RGL je tudi večinski lastnik izdajatelja Radio Kum, ki je izdajatelj radijske postaje Radio Aktual Kum. Solastniki RGL so prav tako udeleženi v lastništvu štajerskega dela skupine Media 24, ki vključujejo Radio tednik Ptuj, ki izdaja regionalna medija Radio Ptuj in Štajerski vestnik, Novi tednik in Radio Celje. V lastništvu dela štajerskih medijev so udeleženi tudi člani družine Odlazek, saj je direktorica in lastnica podjetja Reporter Media Tara Milikić, partnerica Nejca Odlazka, sina Martina in Alenke Odlazek. Pri Reporter Media so solastniki Radia tednik Ptuj in hkrati izdajatelji političnega tednika Reporter. Alenka Odlazek pa se je po ločitvi od Martina Odlazka preimenovala v Aleno Nardini in je lastnica podjetja Svet24, ki je prav tako solastnik obeh štajerskih medijskih podjetij in ključna oseba v četrtem stebru skupine Media24.

Nejc Odlazek (Foto: Facebook)

Družba Svet24 izdaja dnevni splošnoinformativni časopis Svet24, prav tako pa je lastnik Media Partner, ki poleg Salomona izdaja tudi Zvezde/Lady in Obrazi/Avenija. V povezavi Sveta 24 se izdaja tudi Nova in Liza/Maja. S skupino Media24 pa je lastniško povezano še podjetje Infonet, ki je v bilo v preteklosti konkurenčni izdajatelj komercialnih radijskih postaj, zdaj pa je lastnik ali solastnik radijskih postaj, trženih pod blagovno znamko Radia 1, ene najbolj poslušanih komercialnih radijskih postaj v Sloveniji, sem pa spadajo še Radio Antena, Radio Belvi in nekaj nekdanjih regionalnih radijskih postaj. 

Media24 si lasti tudi 60 odstotkov digitalne oglaševalske agencije Kokos Agency, za katerem stoji Alena Nardini, ki skrbi za trženje portala Necenzurirano.si, ki je glavni očitni medijski sovražnik obstoječe vlade. Članki njihovih novinarjev Primoža Cirmana, Vesne Vuković in Tomaža Modica se pojavljajo tudi v časopisu Svet24. Financiranje omenjenega portala je dejstvo, ki ne preseneča glede na negativno nastrojenost proti Odlazkovi obstoječi politiki. Pri tem naj omenimo tudi prenovljen okoljski zakon, ki je Odlazka zmotil zaradi prihodnjega finančnega prikrajšanja, ki ga bo prinesla sprememba zakona. Prvo ime na seznamu Odlazkove nečiste medijske spletke je Primož Cirman, trenutni odgovorni urednik spletnega medija Necenzurirano. Poleg njega pa udarno trojko sestavljajo še Vesna Vuković in Tomaž Modic.

Foto: Necenzurirano

Vsi trije slovijo po očitanju nepravilnosti in poslovne goljufije, vendar je bilo že večkrat razkrito, da njihovo davčno poslovanje v družbi Provindentia ni zgledno. Po besedah neimenovanega vira znotraj TS Media je šef FURS-a Ivan Simič povedal, da so Cirman, Vukovićeva in Modic pri Siolu mesečno prejeli med 8 do 10 tisoč evrov brez DDV, kar nakazuje na izigravanje davčne zakonodaje.

Lovke hobotnice segajo daleč na RTV
Omenjena trojka uživa veliko pozornost tudi na Odlazkovih radijskih postajah, kjer izredno pogosto reklamirajo portal Necenzurirano, poleg tega pa ima Cirman še eno prednost po zaslugi svoje žene Petre Bezjak Cirman, ki je vplivna predsednica Sveta delavcev na RTV, zato ima neomejen dostop do informativnih oddaj na RTV Slovenija. Z vsem tem pa je Odlazek našel način za produciranje istih vsebin z manj stroški in manj zaposlenimi – naj spomnimo, da je znano, da ima Odlazek večino kadra zaposlenega v t. i. invalidnih podjetjih. Martina Odlazka pa kljub vsemu pestijo finančne težave, sploh zaradi 44-odstotnega lastništva DUTB nad Salomonom. Če pride Salomon v roke nepravemu človeku, to zanj pomeni izgubo vpliva in resno ogrozi tako njega kot njegove pajdaše na tranzicijski levici.

Petra Bezjak Cirman z RTV in njen mož Primož Cirman s portala Necenzurirano. (Foto: FB, STA)

Tanja Brkić