Slovensko levico tako skrbita mnenjski pluralizem in propad levičarskega medijskega imperija, da so začeli “tožariti” v ameriških medijih

Foto: iStock

Ko na New York Timesu zmanjka materiala, s katerim bi lahko obmetavali ameriškega predsednika Donalda Trumpa, se radi osredotočijo na delo madžarskega premierja Viktorja Orbana. Ob nedavnih volitvah v Sloveniji pa si niso mogli kaj, da ne bi naredili prispevka, ki je kratko malo pristranski in nadvse površen – navkljub 3 novinarjem iz Slovenije, Madžarske in Makedonije, ki naj bi pomagali pri nastajanju članka. Pri tem sta sodelovala Kristina Božič z Večera in Benjamin Novak, novinar propadlega madžarskega medija Budapest Beacon, kritičnega do Viktorja Orbana.

Članek, ki se je začel pohvalno – pri NYT so izpostavili “alarmantno poročanje o migrantih” na Nova24TV -, je kaj hitro zašel v navadno skropucalo, katerega namen je bil zgolj očrnitev predsednika SDS Janeza Janše, madžarskega premiera Orbana ter Nova24TV. V njihovem pisanju kaj hitro postane jasno, da ni šlo za poročanje, temveč poskus ustvarjanja mnenja.

O tem priča tudi dejstvo, da v istem članku za populiste imenujejo levo Gibanje 5 zvezdic, obenem pa pozabljajo na desno populistično Ligo, ki ravno tako tvori isto koalicijo v Italiji. A kaj takega ne gre zapisati v levo-liberalnem NYT, saj bi to rušilo njihov domišljijski konstrukt o radikalni desnici, ki je na pohodu po Evropi. Mar lahko kaj drugega od časnika, ki je igral vlogo Castrovega aparatčika med kubansko revolucijo, sploh pričakujemo?

Medijski pluralizem jim ne odgovarja
NYT gre v nos, da imamo v Sloveniji z Nova24TV in Demokracijo ter v Avstriji z FPÖ TV dejansko alternativo mainstream medijem. Edini razlog, zakaj bi kaj takega šlo v nos enemu od najbolj branih svetovnih časopisov, lahko najdemo v dejstvu, da so do nedavnega tudi sami imeli monopol v ustvarjanju javnega mnenja, dokler jih ni Breitbart postavil na realna tla in poskrbel, da je ameriška desnica prišla do glasu še kje drugje kot v do takrat izredno neokonservativnem Fox Newsu. Na to je opozoril tudi nekdanji minister Žiga Turk, ki je povedal, da “je za sam pluralizem pozitivno in ravno tako glasove občinstva, ki se drugače ne bi mogli zanesti na noben medij”.

Pri pisanju pamfleta je sodelovala novinarka Večera Kristina Božič. (Foto: STA)

V očeh NYT je preprosta alternativa v medijih, kakršna sta Nova24TV in Demokracija, s pomočjo novinarke Večera Kristine Božič hitro prerasla v največjega bavbava, za katerega bi posameznik na podlagi njihovega pisanja sklepal, da obvladuje celoten medijski prostor.

Resnični medijski imperij je zgrajen okoli tranzicijske levice
V članek pa so vstavili tudi izjavo nekdanjega šefa partije Milana Kučana, ki je v času tranzicije vse do danes skrbel, da je slovenski medijski prostor ostal nepluralen in pod vplivom levice. “Formalno rečeno, ni madžarska država tista, ki investira,” je povedal prvi slovenski predsednik Kučan in se dotaknil teme madžarskih vlagateljev pri Nova24TV in Demokraciji“Formalno so to samo madžarski poslovneži. V resnici pa so Orbanov podaljšek,” je izjavil, ob tem pa je pozabil omeniti medijski imperij, ki ga v Sloveniji obvladujejo levičarski tajkuni in Kučanov Forum 21.

Lastnik Dela, tajkun Stojan Petrič, je Kučanov osebni prijatelj, tajkun Bojan Petan obvladuje radikalno levičarski Dnevnik, družina Hakl, povezana z Židanovo SD, si lasti Večer. Nič bolje ni z nacionalno RTV in komercialno POP TV ter preostalimi mediji. Vse to seveda NYT ne zanima. Ne delamo si utvar, da je nivo pisanja v ameriškem časopisu tam, kjer je, ker jim je bolj od resnice važno napredovanje lastne agende. V tem primeru so se lepo ujeli s slovenskimi levičarji ter proglobalistično strujo, katere zagovornik je že več desetletij tudi sam NYT.

Ravno tako ne gre pozabiti, da si je madžarski premier nabral lepo število sovražnikov med novinarji časopisov, ki so bili prisiljeni zapreti vrata, ko je ustavil državno oglaševanje na njihovih straneh. Benjamin Novak je od samega začetka 2013 pisal za Budapest Beacon, ki je bil do Orbana zelo kritičen. Ameriška lastnica Budapest Beacona, Real Reporting Foundation, se je aprila letos umaknila z Madžarske. Novak pa od takrat med drugim piše tudi za NYT.

A. B.