V klicnem centru, ki bo rešil zdravstvo, že prve težave, podatki ZZZS-ja niso posodobljeni

Datum:

Pri Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) “obžalujejo prenagljen in pavšalen odziv ministrstva za zdravje,” v katerem je to danes med drugim navedlo, da so med delovanjem klicnega centra za podporo uporabnikom zdravstvenega sistema ugotovili, da seznami ZZZS o razpoložljivih zdravnikih niso ažurirani, poroča STA.

Časopis Dnevnik je danes poročal, da so operaterji v klicnem centru njihove novinarje večkrat usmerili do zdravnikov, ki ne opredeljujejo več novih pacientov. Opisani primeri so po oceni ZZZS predvsem posledica nekoliko neprevidnega komuniciranja konkretnega informatorja v konkretnem primeru, verjetno kot posledica kratkega uvajalnega obdobja. Ob tem so pri ZZZS v odgovoru na vprašanja STA dodali, da zavarovanim osebam zagotavljajo vse potrebne informacije glede prostih osebnih zdravnikov tudi po telefonu v vseh svojih območnih enotah na kontaktnih številkah na svoji spletni strani.

Kot smo že poročali, je s 1. marcem pričel delovati nacionalni klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema, ki je dostopen na telefonski številki 080 18 01. Center, ki bo obratoval ob delovnikih med 9. in 16. uro, bo po navedbah ministrstva za zdravje namenjen pomoči pri iskanju osebnega zdravnika in pri iskanju ambulant za neopredeljene. Po besedah vodje sektorja za krepitev zdravja in preprečevanja odvisnosti na ministrstvu za zdravje Vesne Marinko bo klicni center namenjen tudi tistim, ki se soočajo s težavami pri klicih v zdravstvene domove in pridobivanjem informacij o ambulantah za neopredeljene ter tistim, ki ne uspejo priti do potrebnih informacij o naročanju na pregled. A seznami ZZZS o razpoložljivih zdravnikih očitno niso ažurirani. “Z anomalijami, ki prihajajo na plan, je zdaj še očitneje, da določeni deležniki v sistemu ne opravljajo svojega dela oziroma ga ne opravljajo v korist pacientov,” so na Ministrstvu za zdravje zapisali v sporočilu za javnost.

Foto: Pixabay

S prstom kažejo drug na drugega; Pri ZZZS-ju obžalujejo prenagljen in pavšalen odziv ministrstva za zdravje
Na ZZZS-ju so po poročanju MMC-ja pojasnili, da poimenski seznam družinskih zdravnikov na spletni strani, ki vsebuje tudi podatek o tem, ali zdravnik še opredeljuje paciente, posodabljajo vsakih 10 dni. Seznam posodabljajo na podlagi podatkov, ki jim jih sporočijo zdravstveni domovi in drugi izvajalci, kar pomeni, da so zanje odgovorni izvajalci. Ob tem so pojasnili, da objavljeni podatki ne vsebujejo informacij o daljši bolniški odsotnosti zdravnikov, prav tako ne o porodniški odsotnosti, vendar pa so izvajalci za take primere dolžni urediti nadomeščanje.

Za podajanje splošnih informacij o obveznem zdravstvenem zavarovanju skrbi 324 oseb, leta 2022 pa so sprejeli 312.868 telefonskih klicev oziroma v povprečju okoli 1117 klicev na delovni dan. “Z uvajanjem novih in optimizacijo obstoječih klicnih centrov ter z objavo neposrednih kontaktnih podatkov delavcev ZZZS na internetu in z uvajanjem ter spodbujanjem spletnih elektronskih rešitev ZZZS vedno bolj učinkovito razbremenjuje svoje vstopne telefonske točke ter izboljšuje dostopnost svojim strankam do informacij in storitev,” so poudarili. Zapisali so, da so leta 2021 začeli intenzivno opozarjati na problematiko slabe telefonske in siceršnje odzivnosti ambulant družinske medicine za paciente predvsem kot negativno posledico zaščitnih ukrepov zaradi covida-19. Glede tega so začeli opozarjati in svetovati izbranim izvajalcem, zlasti nekaterim zdravstvenim domovom. Vzpostavili so tudi redno preverjanje telefonske odzivnosti posameznih ambulant po celotni Sloveniji preko območnih enot ZZZS. “Ugotavljamo, da se je zaradi teh naših aktivnosti odzivnost ambulant postopoma izboljšala, saj je bilo po zadnjem merjenju približno 80 odstotkov ambulant odzivnih na telefonske klice,” so poudarili in dodali, da so za boljšo odzivnost in razbremenitev ambulant družinske medicine leta 2022 uvedli dodatno financiranje zdravstveno-administrativnega delavca v obsegu 0,3 delavca na vsako ambulanto. Z ministrstva za zdravje so še sporočili, da so prva dva dni operaterji klicnega centra za podporo uporabnikom zdravstvenega sistema sprejeli 890 klicev, preko 70 odstotkov ljudi je iskalo pomoč pri izbiri osebnega zdravnika. Pri tem se je izkazalo, da podatki ZZZS o razpoložljivosti zdravnikov niso ažurirani, zato prihaja tudi do napačnih usmeritev. “Obžalujemo, da ZZZS ni prepoznal potreb svojih zavarovancev že bistveno prej in področja uredil v prid hitremu postopku izbire osebnega zdravnika pri osebah, ki so iz različnih razlogov bili in so še brez njega,” so dodali. Ministrstvo za zdravje se bo sicer seznanilo s podrobnejšo analizo dela klicnega centra, na podlagi katere se bo delo v klicnem centru optimiziralo.

Sara Kovač

Sorodno

Zadnji prispevki

Politični analitik: Mene bi bilo sram!

Predsednik vlade je zakuhal nov PR škandal, ko se...

Za oblečene kopalke islamske veroizpovedi kopalni red ne velja?

V kranjskem javnem kopališču so obiskovalci priča vse večjemu...

[Video] Meteorski vzpon zlagane Kamale Harris – od posteljnih aktivnosti do nameščenih afer

Podpredsednica ZDA Kamala Harris je v svoji domovini znana...

Ruska znanstvenica “padla skozi okno”

Umrla je ena izmed vodilnih ruskih ekonomistk Valentina Bondarenko....