Wall Street Journal: podmorske kable je namerno pretrgala kitajska ladja

Datum:

Preiskovalci menijo, da je posadka kitajske ladje Yi Peng 3 namerno vlekla sidro 160 kilometrov, da bi prerezala kable na dnu Baltskega morja, poroča Wall Street Journal. Preiskava zdaj raziskuje, ali so kapitana kitajske ladje, ki je 15. novembra izplula iz ruskega pristanišča Ust-Luga, ruski obveščevalci napeljali k izvedbi sabotaže.

Kitajsko trgovsko plovilo je bilo teden dni obkroženo z evropskimi vojaškimi ladjami v mednarodnih vodah, kar je povečalo napetosti med Pekingom in evropskimi prestolnicami.

Pomota ali napaka malo verjetna

“Zelo malo verjetno je, da kapitan ne bi opazil, da je njegova ladja spustila in povlekla sidro ter ure in ure izgubljala hitrost in na poti rezala kable,” je za Wall Street Journal povedal višji evropski preiskovalec, vpleten v primer.

Lastnik ladje, Ningbo Yipeng Shipping, sodeluje s preiskovalci in je dovolil, da se ladja ustavi v mednarodnih vodah, so viri povedali publikaciji. Incident se je zgodil v švedskih teritorialnih vodah 17. in 18. novembra, sprožena pa je bila preiskava suma sabotaže. Rusija zanika odgovornost.

Ladja je pretrgala vez med Nemčijo in Finsko

Preiskovalci so ugotovili, da je 225 m dolgo in 32 m široko kitajsko plovilo zasidralo, vendar se ni ustavilo v švedskih vodah 17. novembra okoli 21. ure po lokalnem času. Povlečeno sidro je kmalu zatem pretrgalo prvi kabel med Švedsko in Litvo, so povedali viri, seznanjeni s preiskavo.

Takrat je bil ladijski transponder, ki beleži njeno gibanje na tako imenovanem sistemu za samodejno identifikacijo, izklopljen, kar je v žargonu pomorskega prometa znano kot “temni incident”. Po satelitskih in drugih podatkih, ki so jih zbrali preiskovalci, je ladja še naprej plula, čeprav je hitrost sidra močno padla. Po navedbah preiskovalcev je Yi Peng 3 prekinil drugi kabel, ki povezuje Nemčijo in Finsko, naslednji dan okoli 3. ure, potem ko je prepotoval približno 178 kilometrov. Kmalu zatem je ladja začela voziti cik-cak, dvignila sidro in nadaljevala. Ladje danske mornarice so nato začele zasledovati Yi Peng 3 z namenom, da bi jo prestregle, ter jo na koncu prisilile, da se je  zasidrala v ožini Kattegat, ki povezuje Baltsko in Severno morje.

Med posadko tudi Rus

“Glede na blage vremenske razmere in obvladljive višine valov se zdi verjetnost nenamernega vlečenja sidra minimalna,” je za The Wall Street Journal povedal Kpler, analitično podjetje, ki zagotavlja podatke o mednarodnem ladijskem prometu v realnem času. Posadka ladje, v kateri je tudi ruski državljan, še ni bila zaslišana. Več zahodnih obveščevalnih služb in drugih uradnikov je dejalo, da ne verjamejo, da je kitajska vlada vpletena v incident, ampak da za sabotažo sumijo ruske obveščevalce.

Posebna preiskovalna komisija

Litva, Finska in Švedska so ustanovile skupno preiskovalno skupino za preiskavo preloma kabla v Baltskem morju, ki jo bo nadzoroval in usklajeval Eurojust. 18. novembra je Telia Lietuva, litovska podružnica švedskega telekomunikacijskega podjetja, poročala, da je bil 17. novembra poškodovan eden od treh komunikacijskih kablov Baltskega morja med Švedsko in Litvo, kar so pozneje potrdili uradniki v Stockholmu. Istega dne je finski operater Cinia sporočil, da je bil iz neznanih razlogov prekinjen kabel, ki povezuje Helsinke in nemško pristanišče Rostock.

Kajzer: Če se sabotaže ne bodo sankcionirale, se bodo stopnjevale

Oglasil se je tudi bivši slovenski diplomat Tone Kajzer, ki je na omrežju X zapisal: “V kolikor se takšne sabotaže, ki so del hibridne vojne, ne bodo resno sankcionirale, se bodo ponavljale in stopnjevale. Nordijcem in Baltom je to jasno in tudi zato srečanje na ravni zunanjih ministrov.”

I. K.

Sorodno

Zadnji prispevki