24. avgusta se bo uradno začela referendumska kampanja o zakonu, ki je podlaga za gradnjo drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom. Sporni zakon je že od vsega začetka razburjal slovensko javnost, ta pa se bo o usodi zakona zdaj odločala na referendumu, ki je razpisan za 24. september. Za referendum si je prizadeval vodja gibanja Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič ob podpori največje opozicijske stranke SDS, sicer pa so zakonu nasprotovali oz. mu nasprotujejo, tako v civilni družbi in opoziciji kot tudi stroki.
Gradnja drugega tira predstavlja največji infrastrukturni projekt v državi. Ministrstvo za infrastrukturo se je projekta drugi tir lotilo z zakonom, ki temelji na javno-javnem partnerstvu, saj predvideva sodelovanje ene ali več zalednih držav pri financiranju projekta. Hkrati koncesijo za izvedbo investicije podeljuje družbi 2TDK, ki jo je vlada ustanovila prav v ta namen, poroča STA.
Kot organizatorji kampanje so se do petka prijavili Zavezništvo socialno-liberalnih demokratov, vladajoča SMC, NSi, Krščanski socialisti Slovenije – Krekovi socialisti, Urad vlade za komuniciranje in pobudnik referenduma Vili Kovačič. Ta zatrjuje, da se drugi tir lahko zgradi ceneje, hitreje in okolju bolj prijazno, kot predvideva trenutni zakon. Kot priprava na kampanjo je za 23. avgust že napovedano prvo omizje v Velenju, na katerem bodo sodelovali dr. Jože Duhovnik, Vili Kovačič, dr. Matej Lahovnik in dipl. ing. Rudi Varl. Omizje je podpornike vladnega zakona že pozvalo, naj zagotovijo udeležbo vsaj 2 predstavnikov z njihove strani.
Koalicijske stranke pa po drugi strani trdijo, da projekt ne bo imel pozitivnih učinkov le za Slovenijo, temveč tudi širšo evropsko okolico. Da bo referendum veljaven, mora biti volilna udeležba vsaj 20-odstotna, kar predstavlja približno 340 tisoč volivcev, ki bodo glasovali proti zakonu.
U. V.