Po fiasku Lidla pred Božičem je to trgovsko podjetje znova poskrbelo za zgražanje, ko velikonočne jedi oglašuje z “doživetjem po pomladi”. Vse kaže, da je slovensko vodstvo podjetja drugače poslovno usmerjeno kot njihove podružnice v sosednjih državah, kjer našo krščansko tradicijo oglašujejo brez težav.
Zadnja poteza je sodeč po odzivih na družabnih omrežjih omrežjih vzdignila precej negodovanja, saj je znano, da je Velika noč največji krščanski praznik, s katerim se spominja Jezusovega vstajenja od mrtvih. Hinavsko se namreč ljudem zdi, da se služi na prodaji velikonočnih jedi, kot so šunka, ki predstavlja Kristusovo telo, hren, ki predstavlja žeblje, s katerimi so Kristusa pribili na križ, potica, ki predstavlja Kristusovo krono, obenem pa ljudem ne zmoreš zaželeti Velike noči.
“Lidl Slovenija vam želi, da doživite vse občutke pomladi. Velikonočnih jedi žal ne ponujajo. Mi bomo zavili tja, kjer nam ponujajo občutke Velike noči;” “Tole z Lidl Slovenija je zdaj že zelo očitno načrtno žaljivo do kristjanov. Ob vsakem krščanskem prazniku slovenski Lidl izvaja akcije, kjer se na krščanske praznike izogiba krščanskim izjavam ipd. Srečno s svinjskimi šunkami brez kristjanov.”; “Lastnik Lidla je eden od privržencev transhumanizma. Vse skupaj ima logično ozadje, kot ga imajo določene stvari, ko prebereš o Forumu Sao Paulo…”; “Očitno bo zalegel bojkot z naše strani, itak muslimani ne bodo kupovali šunke …”, so le primeri kritičnih komentarjev, ki so se usuli potem, ko so si ljudje ogledali kataloge trgovcev.
Trgovska veriga Lidl s sedežem v Nemčiji je v času Božiča dokazala, da dela tudi razlike med evropskimi državami, saj so Hrvatom uspeli voščiti vesel Božič, Slovencem pa le sproščene praznike. Daleč od tega, da pa burijo duhove le ob največjih krščanskih praznikih. Spomnimo, da so na grških izdelkih šli tako daleč, da so pod pretvezo spoštovanja raznovrstnosti iz fotografije grške cerkve odstranili krščanski simbol – križ. Z zavračanjem zgodovinskega, kulturnega in verskega pomena simbola so očitno želeli doseči, da bi tudi muslimani kupovali te izdelke. Marsikomu pa sedaj ni najbolj jasno, kako so si pri Lidlu sedaj zamislili prodajati šunko muslimanom.
Spoštovani Lidl, zakaj dvojna merila in za Božič voščite na Hrvaškem "Srečen Božič" (Sretan Božić), v Sloveniji pa nekakšne "sproščene praznike"…? pic.twitter.com/swNu7dle4d
— Branko Grims (@BrankoGrims1) December 21, 2022
Dejstvo je, da je Evropa nastala na krščanskih temeljih, pa naj bo to komu všeč ali ne. Ker se ob največjem krščanskem prazniku uživa tradicionalne jedi, kot so šunka in potica, nikakor ni mogoče pričakovati, da jih bodo kupovali tisti kupci, ki Velike noči sploh ne praznujejo. Tukaj vendarle le ne gre za pomladanske jedi kljub velikemu sprenevedanju. Nekateri kupci so sodeč po odzivih Lidlu tako zamerili potezo, da se iz tega razloga odločajo za kupovanje pri drugih trgovcih, ki jim voščilo ob Božiču in Veliki noči gre precej lažje od rok. “V Lidla ne hodim od 2017, ko so na svojih embalažah uporabljali fotografije grških cerkva, s katerih so s fotošopom izbrisali križe”; “Jaz v Lidl že lep čas ne zahajam. Zato občutkov pomladi ne bom zaznal.”; “Smo včasih zavil tja, zdaj tudi slučajno ne bomo.”; “Sem dobila reklamo, jo strgala, vrgla v smeti. V Lidlu me ne bodo več videli. Sramota. Veliko noč praznujem od otroštva, sem rimskokatoliške vere in praznujem Veliko noč. Da bom pa v samostojni Sloveniji doživela tako žalitev kot kristjanka, je pa višek. Žalostno, kam mi gremo”, so namreč le nekateri od odzivov.
Sara Kovač