Odslej oglasi, samo če tako dovoli vlada?

Datum:

Trenutno obravnavan novi zakon o medijih, ki ga je predlagalo ministrstvo za kulturo, odpira le še več namigov, da se Slovenija obrača stran od demokracije in svobode medijev. Pod pretvezo “preglednosti državnega oglaševanja” namreč zakon predvideva tudi soglasje vlade za oglaševalske kampanje.

Režimskega lomastenja po medijih s projektom medijske “depolitizacije” še ni konec. Ministrstvo za kulturo, ki ga vodi skrajna levičarka Asta Vrečko, v svojem novem predstavljenem zakonu o medijih predvideva tudi vladno soglasje za oglaševanje. Ni težko predvideti, kako bodo obžalovali sprejemanje tega zakona po menjavi vlade.

Da morajo naročniki državnega oglaševanja pridobiti soglasje Vlade Republike Slovenije za izvedbo oglaševalskih kampanj, je zapisano v četrtem odstavku 47. člena v noveli zakona (državno oglaševanje). Omenjeni predlog se po poročanju Dela nanaša na vse družbe, kjer ima država vsaj minimalni delež, torej zgolj eno delnico, lahko tudi lastniški delež pod enim odstotkom.

Iz tega je moč zaključiti, da gre vse prej kot enakopravni obravnavo lastnikov s strani države, kar pa bi državi hkrati omogočilo neposredni nadzor nad mediji, saj bi imela vlada prek omenjenega soglasja možnost neposrednega vpliva na delitev oglaševalskega denarja in s tem na financiranje medijev. Torej tudi vpliv na neodvisnost medijev.

Odslej oglasi samo, če dovoli vlada? (Foto: Freepik)

“Gotovo imate napačno informacijo, nismo v Severni Koreji,” se je na predlog novele odzval za Delo predsednik uprave večje gospodarske družbe, v kateri ima manjši lastniški delež tudi Republika Slovenija, ko so ga vprašali, kako ocenjuje predlog zakona o medijih.

Ob tem je treba poudariti, da bo o kriterijih in merilih odločalo kar ministrstvo oz. njegove “strokovne komisije” in da se doslej niso izkazali za nepristranske in objektivne. Ne le pri soglašanju z oglaševalskimi kampanjami, enaka zgodba bo tudi v primeru razdeljevanja javnih sredstev. Tako se je radodarne finančne injekcije razveselila prav RTV Slovenija, ki je skušala od vlade dobiti še dodatne milijone, medtem ko so lastniki obstoječih tiskanih medijev že pred časom javkali, da ne bodo mogli preživeti, če jih ne bo sofinancirala država, seveda z davkoplačevalskim denarjem. Ministrica je “svojim” le prisluhnila, saj naj bi nova zakonodaja prinesla nekaj finančnega olajšanja.

T. B.

Sorodno

Zadnji prispevki

[Video] Skrajni islamisti v Hamburgu zahtevajo islamski kalifat v Nemčiji

V Hamburgu protestira več sto islamistov, ki zahtevajo, da...

Bi se “mirovnik” Kučan zavzel tudi za mir z nacistično Nemčijo?

"2. SV se je preselila za pogajalsko mizo, ko...

Večina Slovencev odločno proti migrantskim centrom

V zadnji javnomnenjski raziskavi agencije Parsifal so anketirance vprašali,...