Spletni vplivnež: Svoboda govora v primeru sprejema zakona ne obstaja več!

Datum:

Producent in strokovnjak za družbena omrežja Jan Macarol je posvaril kolege in kolegice znotraj slovenske skupnosti spletnih vplivnežev – novela zakona o medijih je za njihovo delo izredno nevarna, česar se številni še vedno ne zavedajo. Prepričan je, da Slovenija postaja “diktatura govora”. 

“V zadnjem letu je množica ustvarjalcev vsebin, tako samostojnih kot tudi producentov za televizijo, doživela nekaj zelo nenavadnih pregledov, bodisi s strani FURS-a bodisi tržne inšpekcije. Te institucije se obešajo na male ustvarjalce, saj do velikih komercialnih subjektov zaradi njihove pravne moči in lobističnih povezav ne morejo. Ustvarja se okolje samocenzure, kjer mali molčijo, da ne bi imeli težav z državo ali jeznimi prijateljicami pred”c”ednice vlade. To je sramota za demokracijo in pot v rusko diktaturo, kjer se nadzoruje medijske informacije,” je zapisal.

Macarol je prepričan, da bo novela zakona o medijih pahnila 3000 vplivnežev v medijsko sfero, v kateri bodo težko nadaljevali svoje delo. Kot še posebej problematično izpostavlja določilo o nezdružljivosti oglaševalske in medijske dejavnosti oz. določilo, da lastnik medija hkrati ne sme biti lastnik oglaševalske agencije.

Vplivneži ne razumejo, kaj jih čaka
“Vendar mi je v pogovorih z največjimi slovenskimi influencerji v zadnjem tednu uspelo priti do dna dogajanja in razlogov, zakaj molčijo ter se pustijo peljati pred “strelni jarek”. Gre za skupinsko neznanje, strah, nebogljenost in vero, da se ne bo nič zgodilo. Saj ne bo tako hudo. Težko verjamem,” zapiše Macarol.

Slednji pa tudi razkrije, kaj je resnični interes trenutne oblasti. Ta se namreč še kako dobro zaveda, kakšen vpliv so imeli spletni vplivneži, kot je bil denimo “Zlatko”, pri nastanku Gibanja Svoboda. Očitno želi preprečiti nastanek podobnih praks, ki bi lahko ogrozile njen politični primat.

Po sprejemu zakona bo “jok in stok”
“Ko bo zakon enkrat začel veljati, bodo ti vplivneži kar naenkrat dobili tudi primere dobre prakse. Takrat bomo morda videli jok in stok na družbenih omrežjih. Takšnega, kot smo ga letos videli v zaprtih skupinah, kjer so influencerke jamrale in jokale nad tržno inšpekcijo,” je zaključil Macarol.

Ž. K.

Sorodno

Zadnji prispevki