Ekonomist Vodopivec o levičarskih zablodah glede reševanja Adrie: Do prodaje bi moralo priti že konec 90-ih – takšen posel namreč lahko delajo ljudje, ki to znajo, ne pa nekdo, ki sta mu nadzorni svet Karel Erjavec in Marjan Šarec

Datum:

V zadnjem času letalsko družbo Adria Airways pestijo številne težave, kar se med drugim kaže v odpovedih in združevanjih letov. Za omenjene probleme številni na slovenski levici krivijo kar prodajo letalske družbe nemškemu skladu 4K Invest, do katere je prišlo leta 2016. Pa je temu res tako? Pogovarjali smo se s finančnikom dr. Blažem Vodopivcem, ki pravi, da je do prodaje prišlo še prepozno.

V zadnjih dneh je slovensko javnost pretreslo dejstvo, da se letalska družba Adria Airways sooča z vse večjimi težavami, ki se kažejo predvsem v odpovedih in združevanjih letov ter nezadovoljstvu pilotov, ki je vezano na izplačevanje plač in dnevnic ter prevelik obseg dela. Za omenjene težave številni na slovenski levici krivijo kar prodajo Adrie nemškemu skladu 4K, do katere je prišlo leta 2016, pojavljajo pa se celo pozivi k temu, da bi Slovenija nazaj odkupila letalsko družbo. Za komentar omenjenih pobud ter obrazložitev problemov, s katerimi se sooča Adria, smo se obrnili na znanega finančnika dr. Blaža Vodopivca.

Do prodaje Adrie je prišlo prepozno
Po mnenju Vodopivca je do prodaje Adrie prišlo bistveno prepozno. Najbolj primeren čas za njeno prodajo bi bil namreč po njegovo “konec devetdesetih let ali kmalu po letu 2000. Takrat bi lahko Adrio kupila kakšna resna družba, verjetno Lufthansa. Leta 2016 pa Adria ni bila zanimiva za nikogar več: ni imela letal, ni imela reputacije, ni imela ničesar“. Ob tem Vodopivec poudarja, da leta 2016, realno gledano, sploh ni šlo za prodajo: “V bistvu je država nekomu morala plačati 3 milijone evrov, da Adrio pokoplje, če smo pošteni.”

Blaž Vodopivec (Foto: Demokracija)

Razlog za težave v podkapitaliziranosti
Glavni razlog za trenutne težave, v katerih se je znašla Adria, Vodopivec vidi v tem, da je omenjena letalska družba premajhna, da bi bila konkurenčna. V povezavi s tem poudarja: “Adria je podkapitalizirana. Podkapitalizirana je bila že v državni lasti pa tudi, ko je bila prodana. Novi lastnik je očitno narobe ocenil situacijo. Mislil je, da bo zadevo kratkoročno saniral in jo prodal naprej, ampak interesa za takšno družbo ni več.”

Morebiten ponoven odkup Adrie s strani države bi bila socialistična neumnost
To, da bi država nazaj odkupila Adrio, je za Vodopivca socialistična neumnost. “Letalska industrija je zelo dinamična, zelo konkurenčna in v tem okolju bi slovenska družba v državni lasti delala slabo storitev in velike izgube. O tem sploh ni nobenega dvoma. Takšen posel namreč lahko delajo ljudje, ki ga znajo, ne pa nekdo, ki sta mu nadzorni svet Karel Erjavec in Marjan Šarec,” še zaključuje Vodopivec.

Marjan Šarec in Karel Erjavec (Foto: STA)

M. D.

Sorodno

Zadnji prispevki

V Švici se zelo dobro zavedajo pomena finančnega opismenjevanja mladih

Mladi z dopolnjenim 15. letom starosti pridobijo delno poslovno...

Burno na razpravi o zakonu, s katerim želi SDS otroke zaščititi pred pedofilijo

Indoktrinacija LGBT je osrednji del trenutne koalicije, še posebej...

Biden ne bo prepovedal mentolovih cigaret, da ne bi užalil temnopoltih

Predsednik Joe Biden naj bi preklical načrt za prepoved...