V anonimki zaposleni Pošte Slovenije očitajo vodstvu osebno bogatenje in klientelizem

Datum:

Navkljub temu, da se Pošta Slovenija sooča z velikimi finančnimi težavami, je v drugi polovici februarja zaokrožila novica o tem, da si je novi generalni direktor Pošte Slovenije Marko Cegnar, ki je v preteklosti zasedal stolček predsednika uprave Intereurope, šele po osmih tednih vodenja omislil luksuzno terensko vozilo znamke volvo V90 B5D cross country AWD. Pri čemer pa še posebej bode v oči, da je bil slednjemu pred tem dodeljen Volkswagen Tiguan. “Trenutno pa se to vodstvo ne ukvarja s problemi pošte, temveč z osebnim bogatenjem in klientelizmom. Zaposleni na Pošti Slovenije se sprašujemo, ali je nekaterim, ker imajo politično podporo, res vse dovoljeno,” je mogoče prebrati v anonimki, ki je bila posredovana v naše uredništvo. 

Medtem ko tri tisoč zaposlenih na Pošti Slovenije ne dosega minimalne plače, obetajo se odpuščajo, na račun finančnih težav pa prihaja celo do prodaje nepremičnin (tak primer je stavba Pošte v centru Celja), je Marko Cegnar na drugi strani prišel do uporabe vozila, ki naj bi mu omogočalo “nemoteno izvajanje funkcije poslovodenja”. Kot je poročal Požareport, je bilo mogoče to razbrati iz predloga vodstva za zamenjavo direktorjevega vozila. Vozilo, ki ga ima Pošta sedaj v najemu, naj bi bilo primernejše, ker direktor živi v Kranju, sedež družbe pa je v Mariboru, poleg tega pa naj bi tudi opravil veliko službenih kilometrov po Sloveniji. Med drugim je bil med razlogi za zamenjavo vozila navedeno, da je tiguan manj varen kot volvo, ker ima “tiguan le sprednji pogon, kar pa je pri večjem številu opravljenih kilometrov bolj tvegano vozilo za nastanek dogodka prometnih nezgod”.

Bojan Požar je poročal, da obstaja “utemeljeni sum, da je ponudba nabavne vrednosti avtomobila prirejena (formalno sicer filigransko natančno pod dovoljeno mejo 60.000 evrov – 59.952,56 evra vključno z DDV), saj je to edini avto doslej, ki ga je Pošta vzela v najem, medtem ko so vsa ostala službena vozila Pošte, okoli 1500 jih je, kupljena in v lasti Pošte. Pri čemer celo sami priznavajo, da poslovni najem volva za generalnega direktorja pomeni “odstopanje od dosedanje prakse Pošte Slovenije”, se je pa Cegnar, kot vidimo, pri odločanju o tem avtomobilu kakor izločil”. Kot poroča portal, cene podobnih avtomobilov (letnik 2022) na nemškem tržišču znašajo že krepko čez 60 tisoč evrov (tudi do 90 tisoč evrov). In ravno zato so se, tako naši viri, “iz previdnosti odločili za tako imenovani poslovni najem.”

Cegnarju očitajo klientelizem
Na uredništvo smo prejeli anonimko, v kateri piše, da se zaposleni na Pošti Slovenije sprašujejo, če je nekaterim, ker imajo politično podporo, res vse dovoljeno. “Mislimo predvsem na naše novo vodstvo, ki nam ga je podaril minister Boštjančič. Kot razumemo iz medijev, nam podarja “stare prijatelje” iz športnih in drugih srečanj. Trenutno pa se to vodstvo ne ukvarja s problemi pošte, temveč z osebnim bogatenjem in klientelizmom.”

V nadaljevanju so pisci anonimke spomnili, da čeprav je bilo mogoče brati o nepravilnostih okrog dodelitve prestižnega avta Cegnarju, se ni zgodilo nič. “Vsakdo, ki vsaj približno pozna trg avtomobilov, ve, da njegov volvo ne stane le 60.000 evrov, ampak nekje med 80.000 in 90.000 evri. Zgodilo se ni nič, saj so nepravilnosti preiskovali zaposleni v pošti in Barbara Nose kot predsednica revizijske komisije pošte,” navajajo in dodajajo, da verjetno nihče ne pričakuje, da bodo zaposleni upali priti do ugotovitve in napisati, da je bilo pri “nabavi tega avta kaj narobe. Če bi, potem ne bi bili več zaposleni”.

Po njihovih besedah naj bi Cegnar kot generalni direktor razlagal naokrog, da je treba varčevati. “V času, ko se je nabavljal njegov novi volvo, mu je pošta dodelila v uporabo avto tiguan, ki pa zanj ni bil dovolj dober, zato si je najel še mercedesa. Kot da lahko sočasno voziš dva avta. Pa za oba avta je uporabljal službeno kartico pošte. Kdo je vozil tiguana, ne ve nihče, nihče ne upa vprašati, čeprav je jasno, da gre za goljufanje in kaznivo dejanje,” navajajo in dodajajo, da so nadzorniki tiho.

Pisci anonimke trdijo, da naj ne bi držala utemeljitev, da je volvo edini varen avto za direktorja, ker je veliko v Mariboru. “Skupaj z Remsom sta v Mariboru občasno na izletu. Cegnar naokoli govori, da bo raje sedel v pisarni na letališču Jožeta Pučnika, ustanovil holding iz poštnih podjetij in pobasal dve plači. Sindikati preiskujejo, a še vedno ni odgovora, ali mu je SDH prvič v zgodovini dal izjemo in dobiva namesto po “Lahovniku” plačo prek 20 tisoč evrov bruto.” Kot pravijo, gredo enako v maloro, če sta onadva tukaj ali ne.

Foto: STA

Direktor naj ne bi zaupal zaposlenim. “Koliko zaupa zaposlenim v pošti, veliko pove tudi to, da je njegovo glavno delo, da zaposluje prijatelje, hodi po pisarnah in zahteva, da mu vsak pokaže, če res dela ali išče kaj po internetu.” Kot pravijo, to verjetno zakonito, a potem pričakuje, da bo šlo pošti na bolje. Prijatelja Darka Skrničkega je po njihovih besedah zaposlil na pošti s pogodbo za 6 tisoč evrov mesečno. Do te zaposlitve naj bi prišlo z razlago, da bo delal na projektu regijske paketne mreže. “Ta svetovalec o tem nima pojma. Še slabše. Ko je bil zaposlen na Intereuropi, je izrecno nasprotoval temu projektu. No, ta projekt je že tudi uradno zaključen, mi pa moramo biti tiho, čeprav o logistiki in paketih vemo več kot Skrnički in Cegnar skupaj. Za bistveno manjše plače,” navajajo.

Odnosi naj bi bili slabi
V anonimki zagovarjajo prepričanje, da Barbara Nose kot predsednica revizijske komisije ne bo ugotovila nič. “Ne sme, saj si jo je kot bivšo nadzornico Intereurope pripeljal v pošto Cegnar. Pa pomagal ji je, da je postala nadzornica Luke Koper. Obe funkciji je seveda moral požegnati Cegnarjev prijatelj Boštjančič, s katerim sta bila včasih celo sodelavca v Boštjančičevem podjetju.” Kot trdijo, v zahvalo za te funkcije naj ne bi odkrila ničesar. “Ne v pošti in ne v Intereuropi, kjer je Cegnar zdaj celo nadzornik. Pa tudi v Športni loteriji. Denarja prek glave, rezultati grozni.” Poudarjajo, da so še slabši odnosi. V zaključku so izpostavili prepričanje, da je očitno le stavka tista, ki bo verjetno morala strezniti nekatere in pokazati, da Pošta Slovenije živi od delavcev in ne od uvožene uprave.

Sara Kovač

Sorodno

Zadnji prispevki

Kongres ponosnih naslednikov ZKS: nov predsednik in neodgovorjena vprašanja

V soboto, 13. aprila, je bila Tanja Fajon še...

Biden ne bo prepovedal mentolovih cigaret, da ne bi užalil temnopoltih

Predsednik Joe Biden naj bi preklical načrt za prepoved...

Tudi vlada v morbidno kampanjo za smrt otrok

"Pozabljeni poplavljenci? V davkih in regulaciji utapljajoče se gospodarstvo?...

Elektrotrgovci “kasirajo” – cena elektrike na borzah pada, na položnicah ostaja visoka

"Nižjo ceno, kot bi nam jo zaračunali elektrotrgovci, plačujemo...